Noua etapă importantă pentru versiunea 3.0 pentru migrarea de la DirectX 12 la Vulkan de la Valve este aici, aceasta implicând o rescriere completă a suportului DXR care îmbunătățește semnificativ performanța în jocurile compatibile cu RT.
Într-o actualizare importantă pentru comunitatea de jucători Linux, versiunea VKD3D-Proton 3.0 a fost oficial etichetată. Această componentă este magia care alimentează Steam Play (Proton), traducând DirectX 12 modern pe Linux în API-ul nativ Vulkan. Deși fiecare actualizare aduce îmbunătățiri, versiunea 3.0 este o piatră de hotar majoră, semnalând un salt semnificativ înainte în ceea ce privește performanța și compatibilitatea, în special pentru titlurile cu grafică solicitantă.
Dezvoltată în principal de Hans-Kristian Arntzen, dezvoltatorul Valve, această versiune depășește seria 2.x cu o rearhitectură fundamentală a celei mai complexe caracteristici a sa: ray tracing-ul.
O rescriere completă pentru bibliotecile DXR și Pipeline
Caracteristica principală incontestabilă a VKD3D-Proton 3.0 este o rescriere completă a implementării DXR (DirectX Raytracing) 1.0 și 1.1 . În versiunile anterioare, suportul DXR era funcțional, dar adesea avea o penalizare semnificativă a performanței în comparație cu un mediu Windows nativ.
Această nouă implementare, care este în dezvoltare de ceva timp, este concepută pentru a fi mult mai eficientă. Reduce dramatic supraîncărcarea procesorului asociată cu ray tracing-ul, ducând la îmbunătățiri masive ale performanței ray tracing-ului . Jocuri precum Cyberpunk 2077 , Elden Ring (cu recentul său patch RT) și Hogwarts Legacy sunt așteptate să înregistreze cele mai substanțiale câștiguri, făcând jocurile cu ray tracing de înaltă fidelitate pe Linux mai viabile ca niciodată.
În plus, această versiune introduce suport pentru VK_KHR_graphics_pipeline_libraryextensia Vulkan. În termeni simpli, aceasta este o caracteristică crucială pentru reducerea sacadarii compilării shaderului și accelerarea timpilor inițiali de încărcare a jocului. Permite driverului grafic să construiască și să reutilizeze componentele pipeline mai eficient, abordând una dintre cele mai persistente probleme din experiența de joc Linux.
Corecții cheie ale jocului și compatibilitate
O lansare nouă nu se rezumă doar la performanță; ci și la remedierea problemelor. Versiunea 3.0 oferă o listă lungă de remedieri specifice jocurilor, făcând mai multe titluri populare jucabile sau mai stabile:
Corecții pentru Ray Tracing: Corectează problemele de randare și blocările Ray Tracing în Elden Ring și Cyberpunk 2077 .
Îmbunătățiri de stabilitate: Corectează blocările și blocările din Street Fighter 6 , Resident Evil 4 și Trepang2 .
Optimizări: Include optimizări pentru eliminarea datelor (Mesh Shaders) bazată pe GPU și suport îmbunătățit pentru compatibilitatea cu resursele partajate.
Lansarea VKD3D-Proton 3.0 este o dovadă a investiției profunde a Valve în ecosistemul Steam Play. Prin revizuirea suportului DXR și integrarea extensiilor moderne Vulkan pentru bibliotecile de pipeline, această actualizare oferă o îmbunătățire tangibilă și imediată pentru jucătorii Linux.
Întrucât această nouă versiune este integrată în viitoarele versiuni Proton Experimental și Proton stable, utilizatorii se pot aștepta la o experiență mai fluidă, mai rapidă și mai robustă în titlurile lor DirectX 12 preferate. Puteți citi detaliile tehnice complete pe PAGINA OFICIALĂ DE LANSARE GITHUB .
Comentarii
Trimiteți un comentariu