DXVK 2.7 renunță la suportul pentru driverele Vulkan mai vechi și introduce îmbunătățiri cheie de performanță pentru GPU-urile AMD și Nvidia mai noi.
Cu aproape o lună după lansarea anterioară 2.6.2, DXVK, un strat de traducere bazat pe Vulkan pentru Direct3D 9, 10 și 11, utilizat în principal pentru a îmbunătăți performanța și compatibilitatea jocurilor Windows pe Linux prin Wine sau Proton, tocmai a lansat cea mai recentă actualizare, v2.7.
Una dintre cele mai semnificative schimbări este cerința pentru extensia Vulkan „VK_KHR_maintenance5”, care a fost utilizată implicit începând cu versiunea 2.5. Din păcate, acest lucru înseamnă că utilizatorii Windows cu GPU-uri AMD Polaris și Vega, care nu mai primesc actualizări de drivere de la AMD, pot întâmpina probleme de compatibilitate.
Pe Linux, însă, aceste GPU-uri rămân funcționale cu Mesa 25.0 sau mai nou, datorită suportului continuu al RADV. Dezvoltatorii au menționat, de asemenea, că driverele AMD pentru Windows devin din ce în ce mai problematice, făcându-le o prioritate mai mică pentru viitoarele remedieri.
O revizie majoră sub capotă în DXVK 2.7 este modernizarea gestionării descriptorilor, care utilizează acum „VK_EXT_descriptor_buffer” implicit pe GPU-urile AMD și Nvidia mai noi. Această schimbare reduce suprasolicitarea CPU-ului, potențial îmbunătățind performanța în titluri limitate de CPU, cum ar fi Final Fantasy XIV, God of War și Watch Dogs 2.
Totuși, GPU-urile mai vechi, inclusiv seria Nvidia Pascal și AMD RDNA2 (atunci când se utilizează driverele AMDVLK sau Windows), nu vor beneficia de această îmbunătățire din cauza regresiilor de performanță. Utilizatorii RADV, însă, rămân neafectați.
Compromisul? O ușoară scădere a performanței GPU în unele cazuri, deși experiența generală ar trebui să fie mai consistentă. Utilizatorii pot ajusta comportamentul prin opțiunea „dxvk.enableDescriptorBuffer”, iar activarea Resizable BAR este recomandată acolo unde este suportată.
Gestionarea memoriei primește, de asemenea, o îmbunătățire. GPU-urile Intel Battlemage și Lunar Lake au acum defragmentarea memoriei activată implicit, în timp ce hardware-ul Intel mai vechi păstrează setarea dezactivată din cauza problemelor de randare.
Mai mult, GPU-urile discrete aplică acum bugetele VRAM mai strict, descărcând dinamic resursele neutilizate în memoria sistemului sub presiune. Acest lucru ar trebui să ajute jocurile Unity Engine să ruleze mai fluid pe sistemele cu VRAM limitată și chiar să permită setări de textură mai ridicate în unele cazuri, deși pot apărea încă blocări dacă VRAM este depășit. GPU-urile AMD, însă, sunt împiedicate de probleme persistente ale driverului kernel.
În final, ca de obicei, DXVK 2.7 include o serie de remedieri:
- Multiple remedieri specifice jocurilor, inclusiv crash-uri în Astebreed, probleme de pornire în GTR – FIA GT Racing Game și probleme de gamă în Wargame: European Escalation.
- Suport pentru ieșirea video planară pentru JR EAST Train Simulator.
- Shader-ele D3D11 initializează acum memoria la zero implicit, prevenind comportamentul nedefinit în unele jocuri.
- StretchRect D3D9 optimizat pentru titluri cu motor Source.
- Utilizarea Vulkan remediată în jocurile Unity Engine care utilizează API-uri video D3D11.
Ca întotdeauna, jucătorii care se bazează pe DXVK sub Wine pot face upgrade la 2.7 pentru a beneficia de aceste ajustări și îmbunătățiri. Pentru mai multe informații, consultați jurnalul de modificări.
Comentarii
Trimiteți un comentariu